Lobby jako vizitka firmy aneb jak vybavit recepci

Recepce bývá prvním místem, se kterým se klient nebo potenciální zaměstnanec setká s prostředím společnosti. Nepodceňte její zařizování a dejte si záležet také na detailech. Posviťte si na designový a reprezentativní vzhled, ale také na funkčnost. Přečtěte si tipy, jak vybavit recepci tak, abyste nezapomněli na nic důležitého.

 

Žena stojí za recepčním pultem.

První dojem hraje klíčovou roli

Všechno začíná už venku před budovou, ve které vaše společnost sídlí. Viditelně označte příjezdovou cestu, adresu, název a logo firmy i provozní dobu. Pohlídejte si, aby okolí firmy bylo vždy čisté a upravené. A protože detaily dělají celek, instalujte před budovu dekorativní prvky, jako jsou například květináče osázené sezónními rostlinami, pohodlné lavičky či rohože, které jsou zároveň praktické.

Pak přichází na řadu lobby. Návštěvníkovi musí být na první pohled jasné, že je tady správně, dbejte proto na správné označení, které hosty přivede od vstupních dveří či výtahu tam, kam chcete – k recepci.

Recepce = tvář společnosti

Příchozí se v lobby musí dobře orientovat a cítit se příjemně a vítaně. Optimálně vybavená recepce ovlivňuje to, jak lidé firmu vnímají, protože si často tvoří názory na základě prvního dojmu. Hosté tak na první pohled posoudí, do jaké míry je společnost profesionální a kolik úsilí vynakládá do péče o klienty. To vše pak zvyšuje její důvěryhodnost.

Využijte toho ve svůj prospěch a zařiďte recepci tak, aby reflektovala firemní hodnoty a kulturu. Vsaďte na brandové barvy a představte filozofii společnosti uměleckým obrazem či plastikou.

Nábytek do recepce vybírejte pečlivě

Základ tvoří recepční pult. Pohlídejte, aby nebyl příliš vysoký a nevytvářel tak bariéru mezi recepční a návštěvníkem. Pult recepce by měl korespondovat s ostatním vybavením firmy – pokud tedy v kancelářích upřednostňujete dřevo, vyberte model ze stejného materiálu.

Nemělo by chybět ani místo k sezení při čekání klientů na jednání nebo potenciálních zaměstnanců na pohovor. Sedací soupravy a křesla doplňte odkládacím konferenčním stolkem. Celý prostor doplňte dekorativními prvky, jako jsou květiny nebo obrazy či fotografie z firemního života.

Firemní lobby.

Tipy pro luxusní recepci

  • Pořiďte do přijímací haly věšák s velkou kapacitou, kam si návštěvy pověsí svrchní oblečení.
  • Nezapomeňte ani na stojan na deštníky.
  • Na konferenční stolek nebo do stojanů umístěte tiskoviny zaměřené dle segmentu firmy, kterými si hosté při čekání zkrátí čas.
  • Klienti ocení také zásobník na vodu a drobné pohoštění, například v podobě oříšků nebo sušeného ovoce.
  • Vhod přijdou také papírové kapesníčky.

 

Pokud k vám chodí také rodiny s dětmi, vytvořte na recepci dětský koutek, kde se ratolesti zabaví. Rodiče ocení také místo na přebalování či kojení.

Nezapomínejte na zaměstnance

Recepční tráví v lobby celý pracovní den, pořiďte jim proto kvalitní kancelářskou židli s vyladěnou ergonomií. S recepčním pultem zkombinujte i další prvky nezbytné pro práci – pracovní stůl, kartotéky či skříně. V ideálním případě si vše vyberte ze sestav kancelářského nábytku, budete tak mít jistotu, že k sobě vše pasuje.

Pozor kdo bude na recepci sedět

Správné vybavení recepce je důležité, ale ještě více záleží na tom, kdo v lobby pracuje. Recepční by měl být proklientsky založený, vždy zdvořilý a nápomocný. Rozhodně by mu neměla chybět ochota komunikovat s lidmi a být jim při ruce. Záleží také na tom, v jakém podniku se recepce nachází – někde je potřeba zvládat i administrativu či práci s pokladnou.